Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes A 200 7G-DCT

H άφιξη της νέας Mercedes A-Class στη χώρα μας είναι ένα από τα πιο σημαντικά λανσαρίσματα της χρονιάς. Γεμάτη τεχνολογία, με κορυφαία ποιότητα αντάξια του «αστεριού» και με νέο ισχυρό κινητήρα βενζίνης μικρής χωρητικότητας, η καινούργια A-Class στοχεύει ξεκάθαρα στην κορυφή της κατηγορίας της.

ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr), ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Η νέα γενιά, 4η κατά σειρά της Mercedes A-Class έρχεται στη χώρα μας για να φέρει νέα δεδομένα στη μικρομεσαία κατηγορία. Από τις αυξημένες διαστάσεις της μέχρι τα προηγμένα συστήματα τεχνολογίας (σε άνεση, ασφάλεια και συνδεσιμότητα) που διαθέτει, η καινούργια A-Class φιλοδοξεί να αποτελέσει όχι μόνο ένα top μικρομεσαίο μοντέλο της premium κατηγορίας, αλλά ένα all around κορυφαίο επιβατικό αυτοκίνητο, που δεν θα απαιτήσει από τον ιδιοκτήτη του την παραμικρή παραχώρηση ή συμβιβασμό. Εμείς, υποδεχόμαστε τη νέα A-Class στην Ελλάδα δοκιμάζοντας τη βενζινοκίνητη έκδοσή της με τον ολοκαίνουργιο 1.400άρη (1.332 κ.εκ.) turbo κινητήρα των 163 ίππων (Mercedes A 200). Το κόστος της έκδοσης αυτής ξεκινά από τα 32.605 ευρώ (34.874 ευρώ για την επιλογή με το αυτόματο κιβώτιο της δοκιμής μας) και συνοδεύεται από πλήρη εξοπλισμό.

 

Μεγαλύτερη αλλά πάντα μοδάτη

Από την προηγούμενη γενιά της η A-Class πέρασε σε πιο μοντέρνες, πιο μοδάτες φόρμες και πλέον, το νέο μοντέλο της Mercedes έρχεται για να εξελίξει αυτή την επιλογή, σε ένα αμάξωμα που χαρακτηρίζεται πλέον και από τις αυξημένες του διαστάσεις. Έτσι, με μήκος στα 4.419 χλστ., η νέα Mercedes A-Class είναι ένα από τα μακρύτερα χάτσμπακ μικρομεσαία μοντέλα στην ιστορία, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι είναι και ογκώδης, μιας και η γενικότερη σχεδίασή της φροντίζει να «κρύβει» επιμελώς τις αυξημένες της διαστάσεις. Χαρακτηριστικό στοιχείο αυτής της αισθητικής αποτελούν οι πολλές καμπύλες γραμμές, οι οποίες συνδυάζονται με ένα αρκετά δυναμικό εμπρόσθιο τμήμα, όπου εκτός από τη μεγάλη μάσκα της Mercedes ξεχωρίζουν τα νέα μακρόστενα φωτιστικά σώματα (παραπέμπουν σε αυτά της νέας CLS). Στο πίσω μέρος από την άλλη, τα στρογγυλεμένα φώτα είναι αρκετά κομψά και συνδυάζονται πετυχημένα με τη γενικότερη μη γωνιώδη σχεδίαση της νέας A-Class.

A-Class Test1 (12)

Εσωτερικό που κλέβει καρδιές

Ίσως δεν υπάρχει πιο απτό σημείο της νέας Mercedes A-Class που αποδεικνύει τόσο ξεκάθαρα την καινοτομία και γενικότερη εξέλιξη του μοντέλου, από το εσωτερικό της. Σε αυτο, αν μη τι άλλο μεγάλος πρωταγωνιστής είναι το εντυπωσιακό πάνελ δύο λεπτών οθονών ψηλά στην κονσόλα, οι οποίες ενοποιούν τον πίνακα οργάνων με τις πολλαπλές ενδείξεις του εντυπωσιακού συστήματος πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience), θυμίζοντας το αντίστοιχο πάνελ του εσωτερικού της Mercedes S-Class. Εδώ, κάθε μια από τις δύο οθόνες έχει διαγώνιο 10,15 ιντσών (στη βασική έκδοση 7 ιντσών) και πραγματικά προσφέρουν μια εντυπωσιακή απεικόνιση όλων των λειτουργιών και συστημάτων του αυτοκινήτου. Εκτός όμως από τις οθόνες το εσωτερικό ξεχωρίζει και για τους όμορφους στρογγυλούς αεραγωγούς, το λεπτό πάνελ των διακοπτών για τον κλιματισμό στο μέσο της κονσόλας, αλλά και το εντυπωσιακό touchpad για το χειρισμό του MBUX στο τούνελ μεταξύ των καθισμάτων. Η θέση οδήγησης είναι πλήρους ρυθμίσεων όπως και το τιμόνι και προσφέρει πολύ καλή στήριξη του σώματος, αν και θα τη θέλαμε να ρυθμίζεται και λίγο πιο χαμηλά. Ποιοτικά, η νέα Mercedes A-Class κάνει χρήση πιο υψηλής ποιότητας υλικών από κάθε άλλη φορά, σε μια μίξη μαλακών στην αφή πλαστικών, σκληρών στην αφή και σπορτίφ χρωμιωμένων επενδύσεων. Η συναρμογή και το φινίρισμα είναι αψεγάδιαστα και πλέον έχουμε να κάνουμε με τον κορυφαίο θάλαμο επιβατών της κατηγορίας.

A-Class Test1 (3)

Αναβάθμιση έχουμε και στους προσφερόμενους χώρους, αφού η νέα Mercedes A-Class πιστοποιεί και στην πράξη τις αυξημένες της διαστάσεις παρέχοντας σημαντικά περισσότερη ευρυχωρία στο εσωτερικό της από την προκάτοχό της. Έτσι, στο πίσω μέρος δύο επιβάτες με ύψος ακόμη και άνω του μέσου δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα με τα γόνατα και τα κεφάλια τους, ενώ ένας μεσαίος καθήμενος θα χωρέσει χωρίς πολλές παραχωρήσεις. Αύξηση έχουμε και στο πορτ-μπαγκάζ, το οποίο με 370 λίτρα μπορεί να μην είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας, όμως έχει μεγαλώσει κατά 29 λίτρα και παράλληλα, διαθέτει και ένα πιο πρακτικό στη φόρτωση άνοιγμα.

A-Class Test1 (7)

«Hey Mercedes!»

Αυτή είναι η φράση με την οποία ο οδηγός της νέας Mercedes A-Class επικοινωνεί με το προηγμένο σύστημα πολυμέσων MBUX του αυτοκινήτου. Αμέσως, ένας ψηφιακός βοηθός θα απαντήσει στον οδηγό δίνοντάς του τη δυνατότητα μέσω φωνητικών εντολών και μόνο να επιλέξει τον αγαπημένο του σταθμό, να βάλει στο Navigation την διαδρομή που επιθυμεί, να γράψει και στείλει μηνύματα, να πληροφορηθεί για τον καιρό που θα κάνει τις επόμενες ώρες κ.ο.κ. Μάλιστα, ο ψηφιακός βοηθός του οδηγού έχει τη δυνατότητα να κάνει διάλογο μαζί του, να μάθει τον τρόπο ομιλίας του για να τον καταλαβαίνει πιο γρήγορα, αλλά και γενικότερα να προσαρμόζεται στον τρόπο που μιλά ο ίδιος. Όμως εκτός των φωνητικών εντολών το MBUX ξεχωρίζει για τις πολλαπλές δυνατότητές του, τα υψηλής ευκρίνειας γραφικά της κεντρικής οθόνης (με 3D χάρτες για το Navigator), αλλά και το αρκετά άμεσο touchpad χειρισμού στο τούνελ της κονσόλας μεταξύ των καθισμάτων, που διαθέτει και ένα ειδικό μαξιλαράκι για να ξεκουράζει την παλάμη του οδηγού…

A-Class Test1 (4)

Κίνηση ματ με νέο «μικρό» turbo κινητήρα βενζίνης

Το μηχανικό σύνολο της νέας Mercedes A 200 είναι ένας ολοκαίνουργιος turbo κινητήρας βενζίνης χαμηλού κυβισμού (1.332 κ.εκ.), πλήρως αλουμινένιος, ο οποίος διαθέτει και σύστημα που διακόπτει τη λειτουργία των 2 από τους 4 κυλίνδρους σε ήπιες οδηγικές συνθήκες (μεταξύ 1.250 και 3.800 σ.α.λ.) για να μειώσει τις απαιτήσεις σε καύσιμο. Το μοτέρ αυτό ξεχωρίζει με την απόδοσή του, η οποία αγγίζει τους 163 ίππους (στις 5.500 στροφές) με τη μέγιστη ροπή να φθάνει τα 25.5 kgm. Στην πράξη, ο κινητήρας ικανοποιεί απόλυτα με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του εμφανίζοντας πολύ καλή απόκριση από χαμηλά, προθυμία στο να ανεβάσει στροφές, ενώ παράλληλα παραμένει πολιτισμένος και «ήσυχος» στη λειτουργία του. Μόνο στις πιο υψηλές στροφές θα κάνει αισθητή την παρουσία του στο εσωτερικό χωρίς πάντως συνολικά να ενοχλεί. Στην A-Class της δοκιμής μας το μοτέρ συνδυάζεται με ένα 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, το οποίο προσαρμόζει τη λειτουργία του ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Comfort, Sport, Individual). Συνολικά, ικανοποιεί με την απόκρισή του και συνεργάζεται χωρίς προβλήματα με τον κινητήρα. Από πλευράς κατανάλωσης, η μέση τιμή που θα δει κανείς στην εντυπωσιακή οθόνη του πίνακα οργάνων εξαρτάται και από το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλέξει. Εμείς, με χρήση και των τριών προγραμμάτων οδήγησης καταγράψαμε μια μέση κατανάλωση 8.3 lt./100 km.

A-Class Test1 (1)

Πιο δυναμική από ποτέ στο δρόμο

Στο δρόμο η νέα Mercedes A-Class συνδυάζει περισσότερο από ποτέ άλλοτε την κορυφαία ποιότητα κύλισης και την υψηλή άνεση που οφείλει να παρέχει στους επιβάτες της ένα δημιούργημα της Mercedes, με τον δυναμισμό που ζητά το κοινό της κατηγορίας της. Έτσι, σε ένα δρόμο με στροφές τα μεγαλύτερα μετατρόχια σε συνδυασμό με την καλορυθμισμένη ανάρτηση (Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), φροντίζουν ώστε η πρόσφυση να είναι περισσότερη από κάθε άλλη φορά και οι αντιδράσεις άκρως ουδέτερες. Ακόμη και με ηθελημένο «σπάσιμο» της πρόσφυσης (με στιγμιαίο άφημα του γκαζιού μέσα στη στροφή και «τιμονιά»), η A-Class θα υπερστρέψει ελαφρώς αλλά πλήρως ελεγχόμενα, επανερχόμενη γλυκά σε τάξη. Σύμμαχος του οδηγού σε κάθε περίπτωση αποτελεί και το πολύ καλό τιμόνι, που ικανοποιεί πλήρως με την αίσθηση και αμεσότητά του. Σε πιο ήπιες, καθημερινές συνθήκες η νέα Mercedes A-Class ξεχωρίζει με την ποιότητα κύλισής της απορροφώντας με άκρως αποτελεσματικό τρόπο τις ανωμαλίες του δρόμου. Μόνο σε πολύ έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες ο πίσω ημιάκαπτος θα κάνει αισθητή την παρουσία του αναπηδώντας ελαφρώς, όμως και πάλι η διαδρομή της ανάρτησης είναι αυτή που πρέπει για να τις απορροφήσει στο μέτρο πάντα του δυνατό. Στην εθνική τέλος, η A-Class ταξιδεύει με χαρακτηριστική άνεση, εμπνέει ιδιαίτερα ασφάλεια και, λόγω και της πολύ καλής αεροδυναμικής του αμαξώματος (πολύ χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής cd: 0,25), φροντίζει ώστε να μην ενοχλούν τους επιβάτες της οι εξωτερικοί θόρυβοι.

A-Class Test1 (28)

Συμπέρασμα

Η Mercedes δημιούργησε αδιαμφισβήτητα ένα από τα κορυφαία μικρομεσαία μοντέλα στην ιστορία: Η νέα A-Class είναι εδώ για να προσφέρει στον ιδιοκτήτη της μοναδικά hi-tech στοιχεία στην κατηγορία, συνδυάζοντάς τα παράλληλα με την καλύτερη ποιότητα κατασκευής που έχουμε δει ποτέ σε μικρομεσαία Mercedes, υψηλή πρακτικότητα και έναν οδηγικό δυναμισμό που έλειπε από τις προηγούμενες γενιές του μοντέλου. Ο νέος 1.400άρης ταιριάζει απόλυτα στο αυτοκίνητο και παρά τον μικρό του κυβισμό, παρέχει πολύ καλές επιδόσεις χωρίς συμβιβασμούς.

A-Class Test1 (16)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.332 cc
Ισχύς: 163 PS/5.500 rpm
Ροπή: 25.5 kgm/1.620 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.0 sec
Τελική ταχύτητα: 225 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.2 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 120 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 117,6 €
Βάρος: 1.375 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.419/1.796/1.440 mm
Μεταξόνιο: 2.729 mm
Χώρος αποσκευών: 370 lt
Τιμή: Από 32.605€

newsauto

Facebook Comments
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ